politie bericht in mijn beeld

  • nanouska

    Hallo,

    Ik was bezig met mijn farmville 2 en opeens springt er een bericht namens de politie nederland van het team korps landelijke politiediensten afdeling om cybercriminaliteit te bestrijden.

    Daarna werd het beeld wit en kan ik niks meer doen tot op heden met mijn acount, zit nu op een ander acount wel op dezelfde pc.

    Wat moet of kan ik hieraan doen.

    Graag jullie hulp hierbij.

    Ik ben mij van geen kwaad bewust mijn ip nummer staat er ook bij vermeld, is dit een of andere grap wat andere mensen erg leuk vinden of zo.

    Moet ik hier melding van maken bij de politie.

    Mvg Nanouska

  • Ben

    >>>Ik ben mij van geen kwaad bewust mijn ip nummer staat er ook bij vermeld, is dit een of andere grap wat andere mensen erg leuk vinden of zo.

    Moet ik hier melding van maken bij de politie. <<<

    Nee hoor dit is een veel voor komend virus.

    Download MalwareBytes' Anti-Malware (website) en sla het op je bureaublad op.

    Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

    Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:

    Update MalwareBytes' Anti-Malware

    Start MalwareBytes' Anti-Malware

    Je krijgt hier ook de keuze om de evaluatie versie van MBAM te gebruiken, indien je dit niet wilt vink dit dan uit.

    Klik daarna op "Voltooien".

    Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

    Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".

    Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".

    Ga daarna naar het tabblad "Scanner“, kies hier voor ”Snelle Scan".

    Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.

    Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

    Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

    Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".

    Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.

    Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

    Gr.Ben

  • nanouska

    Ben,

    Onze hartelijke dank we hebben alles gedaan en het draait weer helemaal goed. x

  • Ben

    Hallo,

    We zijn nog niet klaar?

    Voer stap 2 en 5 nog even uit om verdere problemen te voorkomen.

    Link: http://antivirus.startpagina.nl/prikbord/4625317/voer-dit-eerst-uit-voordat-je-de-logjes-plaatst!#msg-4625317

    Gr.Ben

  • fazantje

    Omdat er geen reactie meer volgt wordt dit topic gesloten.

    Wilt U Uw topic als nog weer openen, stuur dan een prive bericht naar Ben of Huib (fazantje).

    Zij zullen dan het “slotje” er van af halen en het topic is weer geopend.

    Het AV team.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.