virusscanner

  • I vd Wouw

    Ik heb begrepen dat er miv 2014 een goede beveiliging op je computer moet zitten wil je internetbankieren verzekerd zijn.

    Tot nu toe werk ik met AVG free.

    Kunnen jullie mij een goede virusscanner aanbevelen die ook voor mijn bank volstaat?

    Groetjes Ingrid

  • Ben

    Hallo,

    Het is een totaal plaatje wat moet kloppen.

    Virusscanner AVG is één van de beter gratis scanners.

    Een Firewall.

    Mbam hier kan je 1 maal per week je pc mee scannen.

    Spyware blaster werkt op de achtergrond.

    Alles is hier te downloaden: http://www.filehippo.com/

    Dan is het nog belangrijk om alles up to date te houden.

  • Jos H

    Via de ING Bank het volgende beveiligings programma ontvangen.

    www.trusteer.com

    Dit programma i.c.m virusscanner gebruiken dus.

  • fazantje

    Hoi Jos,

    Waarom zo stellig “gebruiken dus”?

    Hier op het prikbord is niet veel bekend over de werking van deze scanner en ik heb hierop ING al bericht gedaan.

    Ik houd het voorlopige advies op SpywareBlaster en MBAM.

    Laat eerst de banken (in dit geval de ING) maar reageren.

    Groetjes Huib;)

  • Jos H

    Hoi Huib

    Ik heb deze beveiliging sinds enkele maanden op de pc i.v.m internetbankieren.

    Keurig elke maand een overzicht van controle en welke mogelijke aanvallen indien geweest in het rapport.

    Tot nog toe 1 keer melding van geblokte mysterieuze site.

    Daarnaast scan ik eens per week met malwarebytes en blijft de zaak schoon.

    Blijft de verantwoordelijkheid van degene achter het toetsenbord.

    Gr Jos

    PS : ben benieuwd naar de reactie van ING

  • I vd Wouw

    Ik ben geholpen, bedankt

  • fazantje

    Geachte heer van Zanten,

    ING Trusteer Rapport veiligheidssoftware beschermt online transacties en biedt bescherming tegen online identiteitsdiefstal. U kunt Trusteer Rapport gebruiken om privé- en persoonlijke informatie in websessies van uw browser te beschermen.

    Trusteer Rapport is geen vervanging van uw anti-virus en is geen anti-virus-oplossing.­ Rapport werkt op een andere manier en voorkomt aanvallen die uw anti-virus-oplossing niet kan herkennen of verwijderen.

    Wij vinden het fijn dat u met ons meedenkt. Wij hebben uw suggestie geregistreerd en doorgestuurd naar de betreffende afdeling ter verbetering van onze dienstverlening.

    Mijn ING wordt zoveel mogelijk naar de wensen van onze klanten ontwikkeld. Bij de ontwikkeling van een volgende versie nemen wij ook uw wensen in overweging.

    Met vriendelijke groet,

    S. van Mierlo

    Medewerker Klantenservice

    ING Bank N.V.

    Dit is wat ik als antwoord op mijn vraag aan de ING kreeg.

    Voor de mee lezer/sters: Trusteer Rapport kan dus zonder problemen gebruikt worden.

    Groetjes Huib;)

  • Ben

    Hallo,

    Werkt het ook voor andere bank gebruikers.

  • Jos H

    Hoi Ben

    Hier een artikel over Trusteer met de nodige reacties: http://www.computable.nl/artikel/achtergrond/cloud_computing/4709207/2333364/trusteer-rapport-biedt-schijnveiligheid.html

    Het is dus belangrijk om een goede virusscanner te installeren. (werkt via HTTPS)

  • lg

    Bedankt voor het delen van deze informatie.

    Ik ga het artikel eens rustig doorlezen en dan kijken wat ik moet adviseren naar de oudere toe.

    LG

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.