Pc al enkele dagen van slag

  • Ben

    Hallo,

    Dat klopt ze worden korter, hoe staat het hierna met je probleem?

  • Wim

    Hallo Ben,

    Het lijkt erop dat ie weer de oude is, alhoewel ie wel wat langzamer opstart. Ik had met zo n hulpprogramma afkomstig van die “vertrouwde site” een zgn driverupdate programma, mijn drivers geüpdatet, maar heb het idee dat daar iets niet helemaal goed is gegaan..

  • Ben

    Hallo,

    Dat soort programma's heb je niks aan, je kan beter naar de site van de fabrikant gaan.

    Malwarebytes kan je laten staan en één maal in de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.

    Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:

    Download

    Delfix by Xplode naar het bureaublad.

    Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

    Zet nu vinkjes voor de volgende items:

    Remove disinfection tools

    Create registry backup

    Purge System Restore

    Reset system settings

    Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

    Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.

    Mochten er nog tools of mappen overgebleven zijn dan kan je die zelf verwijderen.

    Download Ccleaner

    Bij het installeren van de nieuwste Ccleaner wordt nu ook Google Chrome (helaas) mee geinstalleerd.

    Je moet tijdens het installeren een vinkje weg halen, zodat Google Chrome niet geinstalleerd word.

    Installeer CCleaner en start CCleaner op.

    • Klik in de linkse kolom op Cleaner.

    • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Opschonen.

    • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scan naar problemen.

    • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.

    • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.

    • Sluit hierna CCleaner af.

    Er starten nogal wat programma's mee op, via Ccleaner kan je die uitschakelen.

    start CCleaner op.

    • Klik in de linkse kolom op Cleaner.

    • Klik achtereenvolgens op Gereedschap en Opstarten.

    Daar kan je kijken welk programma niet mee op hoeft te starten.

  • Wim

    Goede avond Ben,

    Ik had ccleaner al op mijn pc staan :) ik heb de laatste instructies uitgevoerd, en denk dat de pc weer de oude is zover.

    Ik wil jou en fazantje heel erg bedanken voor de hulp die jullie geboden hebben!!

    Hopelijk heb ik jullie hulp voorlopig niet meer nodig :)

    Een hele fijne dag toegewenst en groeten van Wim

  • Ben

    Hallo,

    Dat is mooi, bedankt en graag gedaan (ook namens fazantje)

  • Wim

    Hoi Ben,

    Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat wanneer ik mijn pc opstart, ik geen contact met het internet krijg. Als ik de pc dan nog een keer opstart dan is er wel contact met internet. Ik heb al van alles geprobeerd met het modem, stekker er in en eruit en 5 min wachten en noem maar op, maar hoe ik het ook doe, ik moet iedere keer de pc na de eerste opstart weer opnieuw opstarten en dan heb ik contact met het internet. Het is niet een vreselijk probleem, maar misschien is het iets heel simpels hoe ik het kan oplossen?

    Gr, Wim

  • Ben

    Hallo,

    Kijk de volgende stappen eens na van een bevriend forum: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=13&t=3962&p=9202&hilit=ipconfig+%2F+release

    Kijk op de site van de fabrikant of er updates zijn voor je internet card?

  • Wim

    Oke bedankt Ben, ik ga er een kijkje nemen :)

  • fazantje

    Omdat dit topic is opgelost word het gesloten.

    Wilt U Uw topic als nog weer openen, stuur dan een privé bericht naar Ben of Huib (fazantje).

    Zij zullen dan het “slotje” er van af halen en het topic is weer open.

    Het AV team.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.