RegCleaner

• Jos H

Heb jij voordat je regcleaner draaide geen register backup gemaakt.?

Mogelijk als dat er is kun je het register terugzetten.

Dit probleem kan dus ook te maken hebben met het paswoordprobleem uit je ander topic over Avast.

Registercleaner is een goed programma , maar je kunt er ook het register mee verkloten.

• fazantje

En zeker als je het programma weer verwijderd zonder even verder te kijken.

Een regel voor iedereen is: Weet welk programma je download maar weet 100% zeker wanneer je een programma weer verwijderd.

Als je Regcleaner (nog) niet had verwijderd, was er niets aan het handje geweest qua terug zetting.

Groetjes Huib:)

• Hetty

Dat ik geen back-up had gemaakt stond al in mijn berichtje.

Maar hoe kom ik dan aan die koppeling waarom wordt gevraagd in Mapopties, heb al gekeken, maar kan het niets vinden.

Zie onderstaand berichtje,

"C;\WINDOWS\System32\cleanmgr.exe, (en dit staat in het berichtje);

Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld.

Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties van het Configuratiescherm."

En mijn tweede vraag over die sticker die steeds komt!

Kan iemand mijn eerste berichtje miischien nogeens lezen!

Wat ik wel even wil opmerken dat ik geen dingen ‘verkloot’ zoals gezegd wordt:(, ik heb misschien dingen niet geod uitgevoerd!

• Hetty

Het euvel van Avast had ik al vanaf dat ik het heb gedownload, heeft dus niets te maken met mijn laatste handelingen!

• Jos H

De melding dat er geen koppeling is met een programma is als volgt op te lossen.

Je krijgt een mail met bijlage als ***.pps

klikrechts op de bijlage of sla hem op endoe dan ook rechts klikken.

In het volgende rolmenu kies je openen met .

Er worden dan een aantal progjes voorgesteld.

Je kunt ook kiezen voor bladeren op programma kiezen.

In het geval van een pps bestand kies je dan voor powerpoint ,en klik aan dit programma altijd gebruiken.

Voor een word document kies je :Msword

Voor foto's een foto viewer of bewerkings programma.

Voor een filmpje: windows mediaplayer.

Voor Avast :Deze kun je eventueel opnieuw installeren en registreren.

De beveiligde bestanden of archieven heb ik geen verklaring.

Als je regcleaner niet goed gebruikt dan leg je het hele systeem plat en kun je alleen nog een schoone install plegen.

• Hetty

Hallo Jos,

een schoone install. plegen, wat houd dit in dan?:S

Met RegCleaner heb ik programma's van Microsoft Office Proffesional 2007 verwijderd zoals Powerpoint, Excel, Acces, Infopath, enz., deze programma's kan ik niet gebruiken omdat ik niet weet hoe ze werken, alleen Word heb ik laten staan.

Al die andere programma's die je noemt staan al op mijn pc en geven geen problemen.

Het enig probleem is dat ik geen schijfopruiming, geen systeemherstel meer kan aanklikken bij het Configuratiescherm.

Dit gaat alleen via Start, Programma's, Bureauacc., en dan Systeemwerkset dan lukken deze programma's wel.

Ik ben echt een leek, en heel dom van mij dat ik geen back-up heb gemaakt, (weet niet eens hoe dat moet) daarom dacht ik dat jullie mij zouden kunnen helpen hiermee, dat krijg je als je ouder wordt, hetzelfde met dit euvel hieronder beschreven;

Ook krijg ik bij sommige sites van b.v. CCleaner een sticker met 2 sleuteltjes die zegt;

Met welk gebruikersaccount wilt u dit programma uitvoeren?

Dan staat er, ‘Huidige gebruiker……..’ (mijn gegevens dus)

Dan staat er aangevinkt, ‘Mijn computer en gegevens beschermen tegen ongeoorloofde activiteiten van computerprogramma’s'.

Als ik het vinkje weghaal en op oké klik dan opent de site pas.

Groetjes, Hetty.

• fazantje

Hou Hetty,

Met een schone instal bedoeld Jos dat je jou computer helemaal opnieuw gaat installeren, dus alles eraf en windows opnieuw erop, teminste als je de Windows CD/DVD hebt.

Ga je dit doen, zorg dan wel dat je alle belangrijke gegevens/foto's enz enz wel ff op dvd brand of op een memorie stick zet, zodat deze niet verloren gaan;)

Windows opnieuw installeren is niet moeilijk, want ik heb het net toevallig vorige week ook voor het eerst gedaan.

Hier heb je een handige link over hoe je (als je besluit) windows opnieuw gaat installeren:

http://members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP.html

Voor verdere vragen zo ik op het hardware prikbord verder gaan want deze vraag is niet virus gerelateerd en je krijgt daar meer antwoorden denk ik;)

http://hardware.startpagina.nl/prikbord/

Succes met jou keuze,

Huib:)

• Jos H

Hoi Hetty

Doe wat Huib schrijft en plaats je topic / vraag op het hardwareprikbord.

Vermeld om welke windowsversie het gaat , deze info is belangrijk.

Ik denk vista.?

Deze is zeer streng met rechten en toestemmingen of beveiliging.

Leeftijd speelt geen rol hoor, ikzelf ben ook op Vut leeftijd.

• Hetty

Bedankt Huib voor je antwoordt!

Het installeren daar durf ik niet aan te beginnen, dus zal iemand moeten zoeken die het kan doen.

Groetjes, Hetty.

• Hetty

Hoi Jos,

dat leeftijd geen rol speelt, dat geloof ik wel, maar ik denk dat jij er toch wel een beetje meer verstand van hebt dan ik!

Ik ga iemand zoeken om de pc maar opnieuw te installeren dan, zelf durf ik dat niet aan.

Op mijn pc staat trouwens Windos XP Home!

Bedankt nog voor je hulp!

Groetjes, Hetty.