Vraagje over avast antivirus

• Ben

Lukt het niet om ze te downloaden, download dan de programma's op usb stick of cd via een andere pc.

Zet de programma's dan op je pc en ga dan scannen.

• Plinius

ik ben het spoor volledig bijster geraakt. Ik ben geen pc wizzard natuurlijk.

Windows geeft tussendoor aan dat er een probleem is gevonden: adobe is niet compatible

( ik heb adobe 5.)

Probeer ik verbinding te krijgen met adobe (download adobe manager) krijg ik het verzoek ivm een proxy om mijn adres en port in een schermpje in te vullen…maar ik gebruik geen proxy.

toch? :S

• Ben

niet doen!

Probeer nou eerst stap 5 en 6 te doen?

Ben

• Plinius

Ik heb dat niet gedaan, maar 5 heb ik (denk ik gedaan) maar ben het kwijt geraakt.? Het ging scannen en kwam op 1200 fouten of zo maar ik moest registreren en betalen om verder te gaan.?

Dus het staat ergens op mijn pc maar waar??

Ik kom van de wal in de sloot en mijn pc wordt steeds trager en trager :S

• Ben

Nr5 is malwarebytses??(dit programma is gratis)

moet als icoon op buroblad staan?

maar je moet we eerst dit doen,

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna “Bekijk Resultaten” om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder)

Het logbestand wordt automatisch bewaard door MBAM en je kunt het terugvinden door op de “Logs” tab te klikken in MBAM

Ben

• Plinius

Ok die is nu aan het scannen, later meer….

• Ben

hallo,

Zorg wel dat je na het scannen alles verwijderd,zoals instappen plan staat!!!

En vergeet stap 6 niet! En plaats daarna de 2 gevraagde logjes

suc6 Ben

• Plinius

Geen kwaadaardige objecten geconstateerd ?!

• Ben

Oke? Plaat dan wel even het logje, ook van HijackThis.

En vertel meteen al je problemen.

Ben

• Plinius

dat Hijack copieren van het logje lukte niet dus heb ik het verwijdert, wat nu

kan ik het nog eens doen? ik heb het nu opnieuw maar kan het weer niet in het kladblok krijgen. hoe kan ik het nog hier plaatsen?