Ik heb 2 herstelschijven ooit zelf gebrand maar hierbij heb ik alleen de optie om Windows opnieuw te installeren dus geen herstelopties. Opnieuw installeren is natuurlijk een optie maar omdat deze herstelschijven vrij oud zijn kan het zijn dat het niet gaat lukken. Ik weet uberhaupt niet of ze werken. Een opdracht prompt uitvoeren lukt ook niet.
Lees deze lange handleiding A.U.B. helemaal door voordat u begint.
Notabene: sluit voordat Windows Repair All in One de fix gaat doen, eerst alle andere openstaande vensters!
Dubbelklik op "tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe" om de installatie daarvan te starten.
Windows Vista, 7 & 8: rechtsklik op de setup.exe en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Klik in het scherm dat verschijnt op "Next" om het programma op de computer te installeren.
Volg de verder instructies van de installatie op, wanneer de installatie gereed is klikt u op "Next“ en daarna op ”Finish"
Hierna wordt het programma automatisch opgestart.
Indien wordt aangegeven, dat er een update beschikbaar is, klikt u op JA om hier mee akkoord te gaan.
Indien u niet beschikt over een werkende internetverbinding, dan kiest u de optie "NEE".
In het scherm wat nu verschijnt klik u op "Next" zoals op de onderstaande afbeelding.
Klik in het vervolg scherm / tabblad Step1 wederom op "Next"
Klik in het volgende scherm Step2 wederom op "Next"
Bij het volgende scherm Step3 klikt u op "Do it" om de System File Checker uit te voeren zoals u kunt zien op de onderstaande afbeelding.
Er zal nu automatisch een CMD / DOS achtig scherm openen, druk hier op een toets om door te gaan.
Als deze scan gereed is klikt u wederom op "Next"
Klik in het volgende scherm Step4 wederom op "Next"
Klik hierna onder het tabblad Start repairs op de knop Start zoals op de onderstaande afbeelding.
Er zal nu een melding verschijnen met de mededeling om een herstelpunt en register back-up aan te maken, klik hier op JA.
Hierna verschijnt het volgende scherm.
Voer nu verder niets uit op de computer, laat het programma zijn werk doen.
Als het bovenstaande scherm is gesloten druk dan nogmaals op Start.
Standaard staan nu alle items aangevinkt, laat deze zo staan en klik op de knop start zoals u kunt zien op de onderstaande afbeelding.
Laat het programma nu zijn werk doen en doe verder niets op het systeem, er zullen nu van allerlei CMD schermen verschijnen klik deze dan ook nooit weg.
Ik het rode kader op de onderstaande afbeelding ziet u de voorgang van de tool.
Als het erop lijkt alsof de tool niets meer doet, laat het systeem dan nog steeds met rust en wacht af tot het volgende scherm verschijnt.
Wanneer in een volgende scherm daarom gevraagd wordt, klikt u op "JA"
De computer wordt nu vanzelf na 30 seconden opnieuw opgestart.
Gr.Ben
erik
Hoi ben
Het is erg maar niets lijkt normaal te gaan. Ik kan wel op internet in zowel veilige als gewone modus maar de alle links naar windows repair werken niet; krijg ze niet geopend of gedownload. Nou weet ik niet of ik in explorer nog kan veranderen.
Ook het exebestand via een andere pc op usb zetten werkt niet want ik krijg de verkenner niet geopend. Hoe krijg ik dat exebestand nu op mijn pc?
Gr erik
Ben
Hallo,
Werkt je pc wel in veilige modus normaal?
Gr.Ben
erik
Hoi ben
Nee ik krijg de verkenner niet geopend.
Gr erik
Ben
Hallo,
Zet Mbam op een usb stick, start op in veilige modus met netwerk.
Start Mbam vanaf je usb stick en laat die scannen plaats dat logje.
Lukt dat niet doe dan:
Download het Avira AntiVir Rescue System.iso bestand hier en plaats het op jou bureaublad.
Zorg dat er een een lege CD in je CD/DVD brander aanwezig is.
Dubbelklik op rescue_system-common-en.exe.
Bij meerdere CD/DVD stations, selecteer het station waar de lege CD in zit.
Klik op Burn CD om het Avira AntiVir Rescue System op de lege CD te branden.
De Avira AntiVir Rescue System.iso kan met Nero, ImgBurn of dergelijke op een lege CD/DVD gebrand worden.
Het gebruik van de Avira-Antivir Rescue CD:
Stel je BIOS zo in dat je systeem opstart van het door jou gebruikte medium voor de Avira Antivir Rescue CD.
Sla deze wijzigingen op en je pc start opnieuw op.
Als je systeem opstart van de Avira-Antivir Rescue cd/usb-stick verschijnt volgend scherm.
Druk op 1 om de default boot optie te selecteren en druk op Enter.
Maakt u geen selectie start de Avira-Antivir Rescue CD automatisch met deze optie.
De Avira-Antivir Rescue CD word gestart en de benodigde bestanden worden geladen
waarna volgend scherm verschijnt.
Nu worden de verschillende modules geladen die nodig zijn voor het uitvoeren van de rescue cd en
de hardware wordt geïnitialiseerd. Als dit voltooid is verschijnt volgend scherm in beeld.
De virusdefinities geladen vanaf de cd. Als het laden van de definities voltooid is
gaan we naar het tabblad Configuration in de volgende afbeelding.
De instellingen staan standaard goed, maar toch even controleren voor alle zekerheid.
Scan method
All files
Action when malware found
Repair infected files
Rename file if repair is not possible
Verder laten we de instellingen ongemoeid en klikken op het tabblad Update in de volgende afbeelding.
De mogelijkheid bestaat als je cd één of meerdere dagen oud is om de laatste virusdefinities via het
internet te downloaden.Dit moet wel ondersteund worden door je hardware (netwerkkaart enz..).
Klik op Yes om het updaten te starten.
Je kunt het verloop van de update volgen in het venster, mocht het updaten niet lukken dien je de
laatste nieuwe cd bij Avira te downloaden om zo verzekerd te zijn van de laatste updates.
Klik op Start scanner waarna de Avira-Antivir Rescue CD begint met het scannen van je systeem.
Dit kan een behoorlijke tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van je systeemschijf, wacht dan
ook geduldig dat de scan klaar is.
Als de scan voltooid is, worden de scan statistieken weergegeven.
Klik op Save om een logbestand op je lokale schijf op te slaan waarna volgend venster opent.
Navigeer naar de gewenste locatie voor het opslaan van je scanlog en klik op Save.
Vervolgens gaan we verder in onderstaand venster.
Klik op Shut down waarna en nieuw venster word geopend en klik hierin op Restart.
De pc word herstart en verwijder de Avira Antivir Rescue CD.
Als de pc opgestart is bladeren we naar de locatie waar we het scanlog hebben opgeslagen.
Het scanlog vinden we terug op de door ons gekozen locatie.
Dit kan handig zijn als erom gevraagd word door een helper.
Plaats dit logje.
Gr.Ben
erik
Hoi ben
Uiteindelijk is het scannen gelukt met avira.ik heb de cd kunnen branden op een andere pc en na 6 keer vastlopen (vanwege te hoge temeratuur denk ik) lukte het. De scan gaf 8 meldingen in de vorm van alerts.Helaas kan ik het logje niet openen omdat de verkenner dus niet werkt. Met mbam lukt t ook niet omdat ik op de een of andere manier geen downloadlinks krijg geopend..overigens denk ik niet dat ik een virus heb; eerder een beschadigd bestand wat niet geopend kan worden.
Gr erik
Ben
Hallo,
Dit is mijn laatste opzie anders word het toch een her instal:
Bij opstartproblemen zoals bijvoorbeeld een beschadigde "bootrecord" heeft u een CD/DVD nodig waarmee u dit kunt herstellen, met de eerder genoemde aangepaste CD/DVD fabrieks-images of een recovery partitie kunt u vaak het systeem niet herstellen met behoud van de aanwezige data en programma's.
Hieronder zijn voor Windows Vista recovery CD's te downloaden (torrent-file).
Met deze recovery cd's is geen herinstallatie (reinstall) van Windows mogelijk, maar hiermee kan je wel het systeem herstellen via de onderstaande mogelijkheden.
1. Startup Repair
Hiermee wordt geprobeerd Windows automatisch te herstellen.
2. System Restore
Hiermee kunt u eerder gemaakte systeemherstelpunten terug zetten.
3. System Image Recovery
Hiermee kunt u het systeem herstellen met een eerder aangemaakte image van het systeem.
4. Windows Memory Diagnostic
Hiermee wordt de computer gecontroleerd op hardware en geheugen problemen (errors).
5. Command Prompt
Via de Command Prompt kunt u het systeem doormiddel van commando's proberen te herstellen.
Opstarten vanaf de recovery CD instellen in de BIOS (Windows Vista ).
*Indien de pc niet start van de Windows Vista recovery-cd herstart je de computer.
*Druk bij het starten van de computer onmiddellijk op de toets die nodig is om in het BIOS setup programma te komen. Meestal is dit F2, F10, F12 of de DEL toets. Op sommige computers kan het ook een andere toets zijn, maar dan zie je dit verschijnen in het opstartscherm wanneer je de computer opstart.
*In het BIOS kan je via de tab-toets en de pijltjes-toetsen navigeren. Via de Enter-toets kan je de wijzigingen bevestigen.
*Zoek waar je de opstartvolgorde kan wijzigen. Dit wordt aangeduid als Boot, Boot Order, Boot options, Boot Sequence.
*Zorg dat de CD/DVD-drive als eerste ingesteld staat. (first bootdevice)
*Wanneer dit gebeurd is ga je naar het menu Exit en kies je voor Exit and save changes.
*De computer moet nu kunnen starten van de recovery-cd
Opstarten vanaf de recovery CD (Windows Vista ).
*Plaats de Windows Vista / 7 recovery-cd in de CD/DVD-drive.
*Wanneer gevraagd wordt om te computer te starten van de DVD, druk je op een toets b.v. de spatiebalk.
*Als de computer is opgestart van de “recovery” cd krijgt u de onderstaande melding.
* “System recovery options” klik hier op "next"
* Het systeem wordt nu geanalyseerd op aanwezige Windows installaties.
* Als deze gereed is krijg u het venster te zien met de gevonden Windows installaties.
* Kies hier het juiste "besturings systeem“ wat u wilt herstellen en klik op ”next"
* Startup Repair
* System Restore
Kijk of het zo lukt om je pc te repareren.
Gr.Ben
fazantje
Hoi Erik,
Doe wat Ben schreef.
Maar kijk ook eens even in jou computer.
Ik zeg dit omdat je schreef:
>>>ik heb de cd kunnen branden op een andere pc en na 6 keer vastlopen (vanwege te hoge temeratuur denk ik) lukte het.
Maak je computer van binnen eens goed schoon.
Dit gaat het best met een stofzuiger. (wel zeer voorzichtig zijn)
Ontlaad je zelf wel eerst, voordat je de onderdelen aan de binnenkant aanraakt.
Maak alle fans ook goed schoon, dit kun je doen met een sate prikker.
Download HWMonitor hier en controleer de temperaturen.
Succes,
Huib;)
erik
Hoi ben
Dit is een link naar een betaalsite dus geen torent. Heb je ook n andere link?
Gr erik
Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.
Bevestig spam
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Gerapporteerd als spam
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!