Panda 2009 Pro

• Jan

Ik heb mijn PC met Panda op 21 januari 2006 bij Paradigit in Eindhoven gekocht. In 2007 heb ik het on line verlengd en in 2008 een nieuw schijfje gekocht. In november heb ik het nieuwe pakket gekocht en op 23 december heb ik het geinstalleerd. Hij heeft nu op 25, 27, 29, 31 december en 2, 4, 6 januari automatisch gescand. Iedere keer een uur later. We zijn nu op 15.10 uur aanbeland. Op 8 januari wordt dat dus 16.10 uur, op 10 januari 17.10 uur. Vandaag heb ik hem de hele 110 minuten uit laten lopen. Eerder heb ik hem uitgezet door de PC uit te zetten.

De eerdere versies deden weinig vreemds behalve websites blokkeren en dit…

Heel ergerlijk. Het ergste vind ik nog dat je gewoon geen fatsoenlijke ondersteuning van Panda krijgt.

• Jan

Wat ik nu doe is het volgende -

Ik wacht eerst af of hij op donderdag weer begint te lopen.

Ja - opnieuw installeren

Nee - dan is het goed. Iemand gaf aan dat ie weleens de eerste keer eenmalig automatisch zou kunnen scannen. Ik heb de scan steeds afgebroken.

Blijft ie na opnieuw installeren hetzelfde euvel vertonen dan zet ik 2008 er weer op en hoop dat mijn licentie tot 2010 gehandhaafd blijft. Wanneer 2008 een bepaalde webpagina blijft blokkeren moet ie er echter ook uit.

En dan moet ik zien wat ik aanschaf. Als je maar geen computertechnicus moet zijn om het erop te zetten. Ik ben een gebruker die de afgelopen twee weken al veel te veel tijd aan Panda verprutst heeft. Panda 2009 heeft trouwens een zeer slechte interface. Net of een Franstalige met weinig kennis van het Nederlands er aan hefet zitten werken. Hij doet ook het tegenovergestelde van wat er staat en de termen zijn heel vreemd.

• Jan

Heb je met Avast wel een firewall ?

• huib

Je hebt toch jou eigen windows firewall;)

Huib:)

• Jan

Ja, maar waarom moet je wanneer je een PC gebruikt meteen PC-technicus zijn ? Wanneer ik TV kijk hoef ik toch ook geen TV-technicus te zijn ? Knop aan, kijken.

Waarom doet Panda het zijn gebruikers aan om om de twee dagen te scannen en nergens een knopje te maken om het uit te zetten ? Bij Paradigit riep een irritante verkoper dat ik het wel verkeerd in de BIOS ingesteld zal hebben. Weet ik wat voor wartaal hij dan uitkraamt. Ik heb een keer registers schoongemaakt op een andere PC en kon hem toen meteen opnieuw installeren.

• huib

Haha Jan,

Je hoeft ook echt geen PC-technicus te zijn;)

Alleen een goede info van de verkoper zit er meestal niet in:(

Als hij jou precies verteld welke beschermings programma's je nodig hebt en (als het een heel goeie verkoper is) welke schoonmaak programma's je nodig hebt + verantwoord surfen, dan is de kans klein dat je nog besmet raakt;)

Ik zeg klein heh, dus nog wel aanwezig:D

Ik vind het wel mooi zoals je het verteld:D:D

Je kunt toch ook nog ff bij de buren vragen of de instellingen wel goed zijn;)

Daar zitten wel mensen die verstand hebben van panda dacht ik zo;)

Hier dus (klik op de link):

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=571

Huib:)

• Argus

Kaspersky goedkoper kan bijna niet http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?hoofdgroep_id=14&sel=1471

• Cat

Zit ook echt te denken dat er ergens in Panda staat ingesteld dat hij automatisch iedere dag een keer scant. Dat kun je bijna in iedere scanner instellen, en dus ook weer uitzetten volgens mij! Even goed zoeken…..

• Jan

Ik weet ook wel waar je dat in kunt stellen alleen staat deze taak niet ingesteld en doet ie het toch.

• PC-Smurf

Je weet het dan toch waar je het moet instellen!

Als dat niet helpt waarom laat je die beruchte scan niet aflopen.

Als dat gebeurt is en het komt niet meer terug dan is het toch goed.

Waarom maak je dan zo'n poeha als het je eigen schuld is, je beschuldigd de prodicent, de winkelier en weet ik nog niet meer terwijl de fout toch echt bij jou ligt.