Panda 2009 Pro

• Jan

Er zit niets om in te stellen. Er staat niets ingesteld en toch gaat ie lopen. Het problem was dat dat een scan die niet bestaat om de 2 dagen gaat lopen.

Ik heb inmiddels Panda opnieuw willen installeren. autorun.exe geeft een of andere Explorerfout waardoor ik de CD ROM niet kan installeren. In het afgelopen uur heb ik er Avast op gezet. Terwijl ik eigenlijk nauwelijks tijd heb moet ik dit weer allemaal doen. Avast heeft 2 virussen gepakt WIN32:CTX. Ik weet niet wat dat weer is.

• Jan

Ik heb nu zojuist Paradigit gebeld. “Het is bekend dat de schijfjes van Panda problemen opleveren. U kunt het beste Panda vanaf de website downloaden” Hadden ze dat niet meteen kunnen schrijven ?

De virusmeldingen van Avast hebben te maken met dingen van Panda die er nog op zaten. Ik wil eerst eens Avast leren kennen om te zien of ik Panda nog wel wil. Ik heb een andere CD-ROM in de drive gedaan en die geeft in iedergeval bij het opstarten geen autorun.exe Microsoft fout aan.

In ieder geval Ben bedankt voor Avast !

• PC-Smurf

Voer deze stappen uit:

http://www.virushelp.nl/partners/hijackthis/hijackthislog.htm

en plaats de gevraagde logjes.

• Jan

Ik heb meer tijd nodig om te zien en te begrijpen wat hier allemaal mee bedoeld weer. Avast ziet er nu op maar snap de interface niet zo. Ik zie niets waarmee ik nieuwe virusdefinities kan binnenhalen. Tijd om de gebruiksaanwijzing te lezen heb ik nu niet.

• Jos H

Avast haalt iedere dag automatisch updates op.

Rechtsonder in beeld komt een window omhoog dat de virusbibliotheek vernieuwd is. Verdwijnt vanzelf en als er een nieuwere versie uitkomt, update hij die zelf.

• Jeroen

Hallo,

Dubbelklik op Panda Internet Security 2009- Scan - Programmeer de scanning- Scan instellingen- Klik op plannen op het scanschema te wijzigen.

Een kind kan de was doen.

Suc6

Al jaren Panda nog nooit een prbleem er mee gehad.

Jeroen

• Jan

Dat weet ik maar de taak die hij uitvoert staat in geen enkel scanschema. Het is gewoon een programmatje dat voor mij onzichtbaar is en om de 49 uur scant. Ik denk dat de schijf van Panda niet goed is zoals men bij Paradigit zei. Voorlopig gebruik ik even Avast.

• Jaap Ton

Jan,

Toch lijkt het mij zinvol, gezien de tijd die je er in steekt, de gebruiksaanwijzing te lezen.

• Jan

Aan de gebruiksaanwijzing van Avast kan ik nu pas toekomen omdat ik de hele dag heb moeten “hollen”. Vreemd genoeg gaf autorun.exe bij Panda nu ineens geen probleem meer aan.

• Cat

Zit het probleem ook niet in je windows taakplanner??

Ik had een tijdje geleden een McAffee scanner die zich ook in mijn taakplanner had genesteld en zodoende iedere week automatisch begon te scannen…..Nergens in McAffee zelf te vinden, maar n de taakplanner wel….

Start–>programma's–>bureau accesoires–>taakplanner