Panda 2009 Pro

• Jan

Daar had ik ook al gekeken maar daar zou ook niets in. De “netwerkactiviteit” van Panda gaf aan dat het in Panda 2009 en dan in pavjobs.exe zat. Ik kon niet in pavjobs kijken want die verwees bij het klikken naar de scanplanner van Panda.

Mijn vermoeden is nu dat schijfjes van Panda 2009 niet goed zijn en dat het een verborgen scanprogramma op de PC kan zetten. Panda is eraf en de PC sloeg om 16.10 vandaag niet aan om te scannen dus moet het probleem helemaal bij Panda 2009 liggen. Ik vermoed dus dat ik een schijfje met mankement bij Paradigit heb gekocht.

• Mark

Hoi,

Bovenstaande probleem met pavjobs heb ik reeds lange tijd en heb alles geprobeerd in de scansettings,

je kunt dat eenvoudigweg niet uitschakelen of dusdanig wijzigen dat ie NIET automatisch scant.

Ook de datum wijzigen op bv. 300 dagen haalt niets uit, diverse emails gestuurd naar Panda met de schermafdrukken van het proces(met verbruik van cpu-geheugen) geen reactie…..ctrl-alt-delete, taakbeheer-processen.

Niet alleen vertraagt het systeem enorm, ook het geratel van de hd is irritant.

Het beeindigen van het proces kan niet. Het enige wat werkt en daar doe ik het maar mee want verder ben ik wel tevreden,

is even afmelden in windows. (start-uitschakelen-afmelden) daarna is pavjobs beeindigd. na een nieuwe update weer hetzelfde verhaaltje.

De niet-reactie van Panda en de herhaalde opdringerige vernieuwingsmededelingen al 2 maanden voor het verstrijken van de licentie doet me bijna besluiten over te stappen naar een ander programma.

• jemoeder

kwenie wat precies maar een van deze dingen heeft pavjobs uitgezet voor mij. je kan proberen het zelfde te doen… Status>antivirus>onbekende bedreigingen>Heuristische scan uitschakelen. of in Scan>instellingen>heuristischebestandscan uitschakelen of…. Scan>programmeer de scanning>scan instellingen>config van scan>maak job tijdelijk onbruikbaar (zelfde in tijdsplanning doen)

• Marc

Een ernstige tekortkoming van Panda.

Dit moeten ze echt fixen anders exit Panda!

Je kunt het volgende doen: zet pavjobs.exe in de quarantaine van Panda en het probleem is opgelost.

Een keerzijde: Nu wordt geen enkele scan uitgevoerd. Af en toe pavjobs.exe terugplaatsen om te scannen.

• fazantje

Hoi Marc,

Je schreef o.a.:

>>>Je kunt het volgende doen: zet pavjobs.exe in de quarantaine van Panda en het probleem is opgelost.

Een keerzijde: Nu wordt geen enkele scan uitgevoerd. Af en toe pavjobs.exe terugplaatsen om te scannen.<<<

Email scannen - gedownloade bestanden scannen, gebeurt dit nog wel:S:S

Zo niet, dan zou ik zeker dat bestand niet in quarantaine zetten.

Als ik panda2010 lees, beloven ze veel beterschap.

Maar goed, er zijn meerdere goede scanners, zowel gratis als betaald;)

Succes met je keuze.

Groetjes Huib:)